Hvorfor lever ikke McDonald’s-burgerne opp til produktbildene sine?

b
a

Hvorfor ser McDonald’s-burgerne så mye bedre ut på reklameskiltene enn i virkeligheten? McDonald’s Canada (med markedssjef Hope Bagozzi i spissen) har plukket opp spørsmålet og laget dokumentar om Quarter Pounderen bak en hver bred ansatt, burgertavle, rustfritt stål og McFlurry-mixmaskin.

For oss som har jobbet litt med enten mat, reklame eller foto så er svaret allerede obvious. Det vi i NATT&DAG-redaksjonen heller konspirerer i er hvorfor vi aldri får se markedssjefen, matstylisten eller noen av de andre (i følgende video) ta seg en bit av burgeren.*Sjekker mitt profesjonelle nettverk*

Dette lurer vi genuint på, for vi har (dessverre) en ukultur som har herja redaksjonsbordet vårt etter at vi flytta til Plata på Jernbanetorget. McDonald’s (subkulturavdelingen på Oslo S) er faktiskdet nærmeste matstedet, og nesten daglig rullerer vi på hvem som må si at han eller hun har lyst på en Dobbel cheese, takk!™slik at resten bare kan følge etter og si “greit, da, så kan vi slå følge”.

En annen spennende greie er noe vi spør oss selv hver gang vi ender opp på Mc-ern innenfor følgende tidsramme: mandag til torsdag mellom kl. 11 og 16: Hvorfor jobber hun ene med positivt ladde ringer under øya bak disken og ikke som supermodell i stedet?! Vi vurderer å gi henne en jobb i redaksjonen vår som en start. Morsomt at vi nå helt tilfeldig har funnet moren hennes også# hun er markedssjef for McDonald’s i Canada, og gjør en god jobb for å rydde opp i spørsmål som egentlig ikke trenger å eksistere. Derimot får hun oss til å konspirere i annet. Hva gjør dattera hennes i Oslo? Hvorfor tar hun aldri en bit av den Quarter Pounderen? Hvorfor er hun så tynn?

Det får vi ta opp med Hope Bagozzi når vi knytter kontakt på LinkedIn. I mellomtiden kan dere jo se denne McDonald’s behind the scenes-dokumentaren, da: