Mote: Månedens beste …

b
a

BLOGG:JAENNELLE VERGONIO

JaennelleVergonio aka JNELV er så cool at hun ikke kunne bodd noe annet sted enn akkurati Nevadas ørken, hun hadde rett å slett fryst ihjæl. Denne 21 år gamle dama,med tilholdssted i selveste sin city sjøl,Las Vegas, er en mester i å kle seg i high end merker miksa med streetwear. Hersnakker vi 90s glam og mønstermix på et helt nytt nivå. Hun jobber som stylist og merchandiser forAmerican Apparel, og har sin egen nettbutikk. Og så blogg da. Selvfølgelig.

www.jnelv.com

MODELL: TAMYGLAUSER

Med jevnemellomrom velger motebransjen seg en yndling som befinner seg utenfor normen.Dragningen mot det androgyne har vært tydelig, da gjerne ledet an av smellvakreAndrej Pejic. Det nyeste tilskuddet til genderbenderklubben er 28 år gamle TamyGlauser. Hun signerte med Ford i fjor,og da hun barberte av seg manken, for virkelig å perfeksjoneremannelooken, ble hun kjapt booket inn til å gå på catwalken under Givenchys A/W13 visning. Iført herrekolleksjonen, da. Selvfølgelig. Senere har hun gjorteditorials for Numero Homme, og gått show for blant andre Vivienne Westwood ogJean Paul Gaultier.

BOK: VISIONSOF RENEGADES

I Botswana harheavy metal slått rot. Metal er blitt populærkultur, og det er trendy med sortlær. Da fotograf Frank Marshall var påreise igjennom Botswana ble han introdusert for en gruppe hard core metalfans,som konkurrerer om å overgå hverandre i klesveien. Skinn, lær og elementer fraamerikanske westernfilmer mikses sammen med mer tradisjonelle botwanskeelementer. For Marshall ble møtet med disse botswanske metalfansene starten pået fotoprosjekt som skulle strekke seg over flere år, og som også resulterte iboken Visions of Renegades# Heavy Metal in Botswana.

DESIGN: RETUSJ

Ved å ta detrauste masseproduserte tingene ut fra det evige limboet de lever i, gir Karenvon Pederstad dem et nytt liv sammen med vintage perler, plaststrips ogbomullstråd. Etter endt utdannelse i klesdesign ved Kunsthøyskolen i Oslo, oget år hos Martin Margiela, satt designeren bak Retusj på en ti kvadratmeterstor hybel i Paris, hvor det rett å slett ikke var plass til hverkenprøvedukker eller stoffruller. Og med evig dragning mot ting som skinner ogblinker, så endte hun opp med å tråle markeder og butikker etter materialer somkunne brukes på en ny måte, da i form av smykker. Hun har tattsmykkeproduksjonen et skritt videre, ut av hybelen i Paris og hjem til Oslo.Hun selger store unike statement-smykker som man kan bære med god samvittighet,og i tillegg til egen nettbutikk selges smykkene i utvalgte butikker ihovedstaden samt Berlin, Paris, Milano og Tokyo.

www.retusj.com

IKON: NICKWOOSTER

Kåret tilselveste alfahannen av menswear av GQ magazine, og man bare innrømme at herrykker det bittelitt i silverfox-fetisjen. Nick Wooster vet å kle seg. Kjentfor sine skreddersydde blazers, i kombinasjon med snurrebart og et lass medtatoveringer. Elsket av streetstylefotografer verden over for sin dandyklesstil, gjerne klassisk snitt sammen med kreativ mønstermix. Han har jobbet iklesbransjen siden han var 16 år gammel, og har i de siste 25 årene jobbet forstore navn som Neiman Marcus, JCPenney og Barneys New York.

www.fuckyeahnickwooster.tumblr.com