Reklameskilt på Oslo S antar kjønnet ditt😡

Kjønnsdiktaturet i parringsdans med reklamebransjen: interpellerer binære kjønnskategorier uten samtykke.

b
a

Om du trodde patriarkofascismen ikke allerede hadde gått for langt: Ifølge en avsløring av Dinside.no i dag, finnes det nå reklameskilt på Oslo S med kameraer som analyserer ansiktet ditt og interpellerer binære kjønnskategorier uten samtykke.

Etter at det cisnormative Peppes Pizza-skiltet har kjønnet deg, viser det reklame basert på en kjønnsrolleforståelse fra før Windows 95.

– Står det en kvinne foran skiltet vil det vises mer sunne varianter, og mindre kjøttprodukter, sier kjønnsfascist og markeds- og kommunikasjons-ansvarlig Jørn Olsen i ProntoTV til Dinside.no.

Les også: Kommentar: – Hanne Ørstavik takler ikke at transpersoner finnes

Det sies ikke noe om hvorvidt disse kjønnede robotsjåvinistene også rasifiserer deg. Peppes Pizza fremmer uansett internalisert cissexisme, og tar dermed plass i den sjuende sirkel av hvit, ignorant overlegenhet i samarbeid med den neo-kapitalistiske markedsføringskampanjen.

Polymisering av 1890-esque normer, much?

– Da jeg nærmet meg skiltet begynte tekst å rulle over skjermen. Og jeg innså at det handlet om meg, sier Jeff Newman, personen som oppdaget det naCISistiske skiltets undertrykkende praksis.

Hen debunket raskt den tyranniske reklameskjermen.

Les også: Har feminismen sporet av?

Cybermarkedsføringen virker, frivillig eller ufrivillig, som et talerør for idiosynkratisk privilegerte, ved å trykke ned for eksempel anvisgenders, eafluids og hypogenders til fordel for mer LGBT-aksepterte minoriteter som illusogenders, maveriques, mirrorgenders og crystagenders. Og vi som trodde at voldtektskulturen ikke kunne bagatelliseres mer.

Er det for mye å be om å kunne fuckings gå ut av døra uten å bli terrorisert med steinaldermentalitet?