ENDETIDSTEGN: Matbutikk reklamerer med virtuell dating på Tinder

Kapitaliserer på ensomhet.

b
a

I den utmattende søken etter ekte menneskelig kontakt velger matvarekjeder å lure seg inn i våre intimitetssoner og utnytte de svakeste.

De siste dagene har sponsede profiler dukket opp på Tinder. Til forskjell fra vanlige annonser inneholder disse profilene skuespillere som trer inn i rollen som En Ekte Singel-Person™, klare til å date deg og formidle KIWIs budskap.

Om ikke konseptet med tilbud om middag for én person har en sørgelig nok undertone som det er, kombinerer de det med det koreanske fenomenet der man kan spise sammen med en jente på livestream.

Dette er FOR MØRKT.

Hvor skal dette ende? Kaféer med androider som holder deg med selskap mens du drikker kaffe og på Truman Show-aktig måte vrir samtaleemnet over på et tema som er sponset av en annonsør?

Les også: Fiendtlig arkitektur har nådd dyrelivet – rike briter kler trær i pigger for å redde bilene sine

Vi vet ikke om det er bedre eller verre med selvbevisste reklamer. Vi trodde ikke det kunne bli verre med de grusomme, ironiske Oatly-reklamene fra i sommer. Men etter ensomheten har blitt for mye for deg, etter du har underkastet deg Kiwi, lagt all verdighet til side og gir den virtuelle daten en sjanse blir du bare møtt med en selvbevisst karikatur som gjør narr av seg selv. Åååååååå.

Ellers er det nesten litt søtt at reklamebyrået bak dette endetidstegnet tror hornbriller og en chill strikkegenser er typisk for alternative, eksentriske kunststudenter.

Kapitalisering av ensomhet. Det er her vi har endt opp. Før du vet ordet av det står du med hodet hengende over frysedisken, og velger rødbetburgeren fordi den gir en assosiasjon til menneskelig nærhet. Den eneste du har opplevd den siste måneden.

Les også: Vi besvarer ubesvarte tråder på Kvinneguiden