Her er unnskyldningene vi mangler på sosiale medier

Politiet, Al-Qaida og staten Norge har alle mye å unnskylde. Vi tok oss friheten til å skrive virale some-beklagelser for dem.

b
a

En av de mange fordelene med sosiale medier er at man nå kan kreve unnskyldninger fra store firmaer.

Har du ikke fått det du skal? Krev en unnskyldning. Har du fått noe annet enn det du skal? Krev en unnskyldning! Er du bare psykisk syk og egentlig ikke har krav på en unnskyldning? Krev en unnskyldning da og, hvorfor ikke. 

Les også: «DRIB»-regissør Kristoffer Borglis nye kortfilm har løsningen på ditt eksistensielle sammenbrudd

At samtaler mellom kunde og bedrift nå foregår på SoMe, hvor alle kan se hva som skrives, setter også større krav til unnskyldningen. Om unnskyldningen (som ofte blir skrevet av en eller annen stakkars person med master i medievitenskap) ikke er kreativ og går viralt, er den verdiløs.

VERDILØS!

Skal man være helt sikker på at unnskyldningen skal gå viralt kan man for eksempel kaste seg på den nye unnskyldningstrenden: nødrim.

Det mange private og statlige aktører som har mye å unnskylde for, men som ikke gjør det. Ennå. Vi tok oss friheten til å komme med noen ydmyke forslag. På nødrim.

Beklagelse fra den norske stat til samene for mange års systematisk undertrykkelse

Les også: Social Media Days 2018: NATT&DAG gir deg høydepunktene du ikke hadde råd til å få med deg

Beklagelse fra den norske stat til jødene for deportasjonene under krigen

Beklagelse til USA for 9/11 fra Al-Qaida

Unnskyldning fra Politiet for den utilstrekkelige responsen på 22. juli

Og tilslutt, en beklagelse for at vi våger å nevne 22. juli i en humorsak

Det for drøyt å nevne 22. juli kanskje var
Men her unnskyldningen for det allerede kommer, så dere ei trenger å sende et svar

Husk likevel å dere om dere tenke før dere sinte blir
Ei narr av hendelsen vi gjør, men av tendenser i samfunnet vi ønsker å fremprovosere fra dere et flir

Les også: Hva sier de absurde Facebook-reklamene dine om deg?