Norsk Tipping endrer logo – det koster over 100 millioner kroner!!!

Vi har funnet fire gratisbilder på Internett som funker like bra.

b
a

– Den gamle identiteten var for statisk og ga oss ikke nok spillerom i kommunikasjonen, sier Tonje Sagstuen, kommunikasjonsdirektør i Norsk Tipping, i en slags new speak-aktig, tom ikke-kommentar til Kampanje.

Vi er ærlige på at vi ikke skjønner oss på statiske identiteter eller manglende kommunikativt spillerom, men *tar på seg nisselua* det må da for farken gå an å bruke mindre enn 100 millioner kroner på et logobytte!

Norske Tipping er antageligvis det tidligere kulturminister Linda Hofstad-Helleland ville kalt en «norsk verdi», så *trekker nisselua enda lengre ned over ørene* vi tenkte vi kunne bidra med noen helt gratis bilder i god dugnadsånd.

Først ut: Denne vennlige apekatten. Da vi gjorde en imaginær leserundersøkelse om hva Norsk Tippings kunder ønsket seg mest kom «se inn i fjeset på en godlynt orangutang» som en god nummer tre etter «få en telefon fra Hamar» og «få en telefon fra Hamar som ikke er fra Norsk Tipping men fra min gode venn Sven, som har flyttet ditt for å søke lykken som konditor».

Her, Norsk Tipping, ser dere et helt gratis bilde noen har tatt av et McDonalds-skilt. Ganske fint? Stort og bra!

Vi vet at VR er viktig. Hvis det er noe som kan gjøre en identitet mindre statisk er det dette? Forslag til motto: «Norsk Tipping – vi plugger deg inn i veggen og tar på deg briller!»

Dette, kanskje? Koster INGENTING!

Les også: Hvorfor snakker vi om norske verdier?

Norsk tipping